3 Σεπτεμβρίου 2020 (Χειρισμός πληροφορικής στην Α Τάξη Ημερησίου Γυμνασίου)
Έστω ότι θέλετε οι μαθητές ενός τμήματος Α1 ενός Ημερησίου Γυμνασίου να διδάσκονται το μάθημα της πληροφορικής στο εργαστήριο πληροφορικής και σε συνεχόμενο 2ωρο. Αλλά οι μαθητές είναι πολλοί οπότε αποφασίζετε όταν οι μισοί μαθητές διδάσκονται πληροφορική οι άλλοι μισοί να διδάσκονται τεχνολογία ή οικιακή οικονομία που είναι μονόωρα μαθήματα. Προτείνουμε τον εξής χειρισμό:
Σπάστε το μητρικό τμήμα Α1 σε δύο θυγατρικά τμήματα κομμάτια, τα Α1π1 και Α1π2. Το υποχρεωτικό ωράριο του κάθε θυγατρικού τμήματος είναι ίσο με 4 (γιατί ο κάθε μαθητής του τμήματος διδάσκεται 2 ώρες πληροφορικής+1 ώρα τεχνολογία+1 ώρα οικιακή οικονομία). Μειώστε το υποχρεωτικό ωράριο του μητρικού τμήματος, εξ αιτίας του συγκεκριμένου σπασίματος, κατά 4. Για το σπάσιμο, ως συνήθως, χρησιμοποιείστε τους ανελαστικούς περιορισμούς #11 (μη-συλλειτουργία τμημάτων).
Για το μάθημα της πληροφορικής να μην έχετε ένα μάθημα σε συνεχόμενο 2ωρο, αλλά αντ' αυτού δύο μαθήματα πληροφορικής, 1ωρα, έτσι ώστε το ένα μάθημα (πλρ1) να το συνδυάσετε με την τεχνολογία ενώ το άλλο (πλρ2) να το συνδυάσετε με την οικιακή οικονομία, ως συνήθως, χρησιμοποιώντας τους ανελαστικούς περιορισμούς #5 (συνδιδασκαλίες αναθέσεων).
Για τη δημιουργία του συνεχόμενου 2ώρου της πληροφορικής χρησιμοποιήστε έναν ελαστικό περιορισμό #13 (συνεχόμενες αναθέσεις) για καθένα θυγατρικό τμήμα. Ορίστε ποινή ανάλογα με το πόσο πολύ θέλετε την πραγμάτωση του συνεχόμενου 2ώρου. Η μέγιστη διαθέσιμη ποινή είναι 5000.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
23 Αυγούστου 2020 (Κάθε τάξη να έχει τα δικά της διαλείμματα)
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο η κάθε τάξη θα έχει δικά της διαλείμματα, με στόχο το πλήθος των μαθητών στο διάλειμμα να είναι ελάχιστο, χρησιμοποιήστε τον ανελαστικό περιορισμό #17 (Όχι από μία τάξη Α αμέσως σε άλλη τάξη Β).
Παράδειγμα ωραρίου για ένα "μεγάλο" σχολείο με 3 τάξεις που η κάθε μία έχει δικό της διάλειμμα.
Στην εικόνα βλέπετε το παράθυρο ορισμού των ανελαστικών περιορισμών #17.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ένας καθηγητής αφού διδάξει στην Γ Τάξη δεν μπορεί να συνεχίσει αμέσως μετά με την Α ή τη Β Τάξη. Μπορεί φυσικά την αμέσως επόμενη ώρα να διδάξει στη Γ Τάξη. Για να διδάξει όμως στην Α ή Β, αμέσως μετά τη Γ θα πρέπει να περιμένει αρκετό χρόνο που ισοδυναμεί με κενό.
________________________
Παράδειγμα ωραρίου για ένα "μικρότερο" σχολείο με 3 τάξεις που η κάθε μία έχει δικό της διάλειμμα.
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, οι εξερχόμενοι μαθητές της Γ Τάξης, συναντώνται στους διαδρόμους με τους εισερχόμενους μαθητές της Β Τάξης. Επιπλέον, ένας καθηγητής αφού διδάξει στη Γ Τάξη την 1η, 3η ή 5η ώρα δεν μπορεί να συνεχίσει αμέσως μετά με τη Β Τάξη. Αυτό συμβαίνει γιατί η επόμενη ώρα (2η, 4η ή 6η ώρα) στη Β Τάξη έχει ήδη αρχίσει. Μπορεί φυσικά την αμέσως επόμενη ώρα να διδάξει στην Α ή τη Γ Τάξη. Για τις συγκεκριμένες αλλαγές και για να διδάξει αμέσως μετά την Γ Τάξη στη Β Τάξη, θα πρέπει ο καθηγητής να περιμένει αρκετό χρόνο που ισοδυναμεί με κενό. Για τις αλλαγές μετά τη 2η, 4η και 6η ώρα στη Γ Τάξη, ο καθηγητής μπορεί να συνεχίσει με οποιαδήποτε τάξη. Οι ανελαστικοί περιορισμοί #17 (όχι από μία τάξη σε άλλη τάξη) δεν έχουν διακριτική ικανότητα επιπέδου μερικών μόνο από τις αλλαγές, αλλά όταν ζητηθεί θα ισχύει για όλες τις αλλαγές!
________________________
Το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι το ευκολότερο στο χειρισμό του. Δεν απαιτεί επιπλέον (από τους συνήθεις) περιορισμούς σε καθηγητές ή αίθουσες. Ίσως να απαιτείται επιπλέον μικρή παρέμβαση ώστε οι μαθητές να μην ξεκινάνε όλοι μαζί την ίδια ώρα.
Σε αυτό το μήκος κύματος κινείται και η πρόταση του ΥΠΑΙΘ (11/9/2020)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
11 Ιουλίου 2020 (Νέα αρχεία .lsn με πληροφορία τάξεων και μαθημάτων για ευκολία σας)
Τα ωρολόγια προγράμματα Ημερησίων και Εσπερινών Γυμνασίων και Λυκείων άλλαξαν.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αντίστοιχο αρχείο που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα του σχολείου σας. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε εσείς χειροκίνητα τις κατάλληλες διορθώσεις στα ήδη ορισμένα μαθήματα. Δηλαδή, να διορθώσετε τις ώρες κάποιου μαθήματος ή να προσθέσετε ένα καινούριο μάθημα ή να μετονομάσατε κάποιο μάθημα που αντικαταστάθηκε από άλλο.
Για το χειρισμό ενός 6ωρου μαθήματος προτείνουμε: Τον ορισμό 2 3ωρων μαθημάτων:
σε συνδυασμό με τη χρήση 1 περιορισμού #13 (συνεχόμενες αναθέσεις) για τη δημιουργία (τουλάχιστον) ενός συνεχόμενου 2ώρου:
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
28 Αυγούστου 2019 (Νέα αρχεία .lsn με πληροφορία τάξεων και μαθημάτων για ευκολία σας)
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Ημερησίου Λυκείου και των Εσπερινών Λυκείων άλλαξε.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αντίστοιχο αρχείο που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα του σχολείου σας. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε εσείς χειροκίνητα τις κατάλληλες διορθώσεις στα ήδη ορισμένα μαθήματα. Δηλαδή, να διορθώσετε τις ώρες κάποιου μαθήματος ή να προσθέσετε ένα καινούριο μάθημα ή να μετονομάσατε κάποιο μάθημα που αντικαταστάθηκε από άλλο.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
26 Αυγούστου 2019 (Χειρισμός 7ωρων μαθημάτων στη Γ Λυκείου)
Αν επιθυμείτε το μάθημα να διδάσκεται σε 4 ημέρες την εβδομάδα, με 3 συνεχόμενα 2ωρα (όπως η έκθεση) + 1 μονόωρο, τότε το μάθημα που θα αναθέσετε στον καθηγητή θα πρέπει να έχει τις παρακάτω ιδιότητες.
Αν
επιθυμείτε το μάθημα να διδάσκεται σε 5 ημέρες, με 2 συνεχόμενα 2ωρα (όπως η
έκθεση) + 3 μονόωρα, τότε στον καθηγητή θα πρέπει να αναθέσετε δύο μαθήματα
που θα τα ορίσετε με τις παρακάτω ιδιότητες.
Για να διασφαλίσετε ότι δεν θα υπάρξει ημέρα με 3 ώρες μαθήματος (συνεχόμενο
2ωρο και 1 μονόωρο) να χρησιμοποιήσετε ένα περιορισμό #7 (όχι την ίδια
ημέρα) για τις 2 αναθέσεις του καθηγητή.
Αν επιθυμείτε το μάθημα να διδάσκεται σε 5 ημέρες, με 1 συνεχόμενο 2ωρο (όπως η έκθεση) + 5 μονόωρα, τότε στον καθηγητή θα πρέπει να αναθέσετε δύο μαθήματα που θα τα ορίσετε με τις παρακάτω ιδιότητες. Στο σενάριο αυτό θα υπάρχει ημέρα που το μάθημα θα διδαχθεί 3 ώρες, όχι όμως απαραίτητα σε 1 συνεχόμενο 3ωρο. Στην περίπτωση που επιθυμείτε να διασφαλίσετε ένα συνεχόμενο 3ωρο θα πρέπει επιλέον να χρησιμοποιήσετε τη μέθοδο συνέχειας χρώματος ή την προτίμηση #13 συνεχόμενων αναθέσεων με την μέγιστη δυαντή ποινή.
Αν επιθυμείτε το μάθημα να διδάσκεται σε 3 ημέρες (μάλλον γιατί πρέπει να ικανοποιήσετε καθηγητές που συμπληρώνουν ωράριο σε δύο σχολεία), με 3 συνεχόμενα 2ωρα (όπως η έκθεση) + 1 ώρα, τότε στον καθηγητή θα πρέπει να αναθέσετε δύο μαθήματα που θα τα ορίσετε με τις παρακάτω ιδιότητες.
Ίσως το πλέον ευέλικτο σχήμα διαχείρισης του μαθήματος, προς όφελος της ικανοποίησης των προτιμήσεων των καθηγητών να είναι το παρακάτω. Χωρίς δέσμευση δημιουργίας συνεχόμενων 2ώρων, όταν 2 ώρες του μαθήματος τυχαίνει να γίνουν την ίδια ημέρα.
Αν οι καθηγητές σας διαφωνούν στον τρόπο κάλυψης του μαθήματος μπορείτε να ορίσετε τα κατάλληλα μαθήματα για τον καθένα ξεχωριστά και να προχωρήσετε στις αντίστοιχες αναθέσεις.
Αντίστοιχες στρατηγικές μπορείτε να εφαρμόσετε στο 6ωρο μάθημα της Γλώσσας. Ίσως, δεν μπορεί να αποκλησθεί το να ζητηθεί από τους φιλολόγους καθηγητές, άλλος καθηγητής να διδάσκει το κομμάτι της λογοτεχνίας και άλλος το κομμάτι της γλώσσας...
Σε περίπτωση που υπάρξει φόρμουλα ώστε το μάθημα να μπορεί να διδαχθεί από δύο καθηγητές, θα πρέπει να ορίσετε τα κατάλληλα μαθήματα/μέρη για να τα αναθέσετε στους αντίστοιχους καθηγητές.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
19 Σεπτεμβρίου 2018 (ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
Όταν δημιουργείτε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός, τις τάξεις και τα μαθήματα (που είναι γνωστά) τα εισάγετε από το παράθυρο των τάξεων διαβάζοντας από ένα σχετικό αρχείο δεδομένων, από την επιλογή μενού Σχολεία/Εισαγωγή των στοιχείων γνωστού τύπου σχολείου. Κατεβάστε στον υπολογιστή σας το σχετικό αρχείο με τις τάξεις και τα μαθήματα Δημοτικού σχολείου.
Αν θέλετε να έχετε ένα αρχικό παράδειγμα δεδομένων, το οποίο θα προσαρμόσετε στις ανάγκες σας κάνοντας διορθώσεις και/ή προσθήκες, τότε κατεβάστε στον υπολογιστή σας το αρχείο δεδομένων και διαβάστε το από την επιλογή μενού: Αρχεία/Άνοιγμα αρχείου δεδομένων ωρολογίου προγράμματος. Στο παράδειγμα έχετε ένα τμήμα σε κάθε τάξη και μορείτε να ορίσετε περισσότερα τμήματα/καθηγητές/αναθέσεις κλπ.
Παράδειγμα: Αναθέσεις σε τμήματα
Παράδειγμα: Αναθέσεις σε διδάσκοντες
Παράδειγμα: Ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκόντων 1
Παράδειγμα: Ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκόντων 2
Παράδειγμα: Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθητών
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
7 Σεπτεμβρίου 2015
Ένα μικρό ημερήσιο Λύκειο για τη δομή της Γ Λυκείου στο κομμάτι των τμημάτων κατεύθυνσης χρησιμοποίησε τους περιορισμούς #11 της μη-συλλειτουργίας τμημάτων ως εξής: Επειδή άλλες δομές είναι μάλλον απλούστερες, ίσως, αξίζει να δείτε και να μελετήσετε αυτήν του μικρού Λυκείου.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
27 Ιουλίου 2015
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου των Ημερησίων Λυκείων άλλαξε.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Γυμνασίου των ημερησίων Γυμνασίων άλλαξε.
Δεδομένου ότι η Φυσική
Κατεύθυνσης Β Ημερησίου Λυκείου είναι 3ωρη, δεν μπορεί ό ίδιος
καθηγητής να διδάξει σε 2 τμήματα κατεύθυνσης, εκτός εάν
ή ορισθούν τμήματα
γενικής παιδείας με επιλεγμένους μαθητές της ίδιας κατεύθυνσης
ή δημιουργηθεί τμήμα project με τους ίδιους
μαθητές ενός τμήματος κατεύθυνσης και τα projects
λειτουργούν σε ζώνη.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αντίστοιχο αρχείο που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα του σχολείου σας. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε εσείς χειροκίνητα τις κατάλληλες διορθώσεις στα ήδη ορισμένα μαθήματα. Δηλαδή, να διορθώσετε τις ώρες κάποιου μαθήματος ή να προσθέσετε ένα καινούριο μάθημα ή να μετονομάσατε κάποιο μάθημα που αντικαταστάθηκε από άλλο.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
5 Σεπτεμβρίου 2014
Στη Γ Λυκείου των Ημερησίων Λυκείων η Γυμναστική έγινε 2ωρη.
Δεδομένου ότι η Φυσική
Κατεύθυνσης Β Ημερησίου Λυκείου είναι πλέον 3ωρη, δεν μπορεί ό ίδιος
καθηγητής να διδάξει σε 2 τμήματα κατεύθυνσης, εκτός εάν
ή ορισθούν τμήματα
γενικής παιδείας με επιλεγμένους μαθητές της ίδιας κατεύθυνσης
ή δημιουργηθεί τμήμα project με τους ίδιους
μαθητές ενός τμήματος κατεύθυνσης.
Θυμηθείτε ότι στο Α τετράμηνο η Λογοτεχνία κατεύθυνσης Γ Ημερησίου Λυκείου είναι 3ωρη ενώ τα Λατινικά κατεύθυνσης Γ Ημερησίου Λυκείου είναι 2ωρη. Στο Β τετράμηνο γίνεται το ανάποδο και είναι πλέον η μόνη περίπτωση αλλαγής μεταξύ Α και Β τετραμήνου.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αντίστοιχο αρχείο που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα του σχολείου σας. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε εσείς χειροκίνητα τις κατάλληλες διορθώσεις στα ήδη ορισμένα μαθήματα. Δηλαδή, να διορθώσετε τις ώρες κάποιου μαθήματος ή να προσθέσετε ένα καινούριο μάθημα ή να μετονομάσατε κάποιο μάθημα που αντικαταστάθηκε από άλλο.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
25 Αυγούστου 2013
Τα ωρολόγια προγράμματα της Α Γυμνασίου και της Α Λυκείου (ημερησίων και εσπερινών σχολείων) άλλαξε.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αντίστοιχο αρχείο που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα του σχολείου σας. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε εσείς χειροκίνητα τις κατάλληλες διορθώσεις στα ήδη ορισμένα μαθήματα. Δηλαδή, να διορθώσετε τις ώρες κάποιου μαθήματος ή να προσθέσετε ένα καινούριο μάθημα ή να μετονομάσατε κάποιο μάθημα που αντικαταστάθηκε από άλλο.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
13 Σεπτεμβρίου 2012
Νέες αλλαγές στη λειτουργία (χειρισμό) των projects.
5 Σεπτεμβρίου 2012
Το πρόγραμμα μαθημάτων ενός μαθητή της Α Λυκείου σε Ημερήσιο Γενικό Λύκειο άλλαξε.
Επανήλθε το μάθημα της οικονομίας (2 ώρες).
Το μάθημα project από 3 ώρες έγινε 2 ώρες.
Θυμηθείτε ότι στο πρώτο τετράμηνο η Άλγεβρα διδάσκεται 3 ώρες και η γεωμετρία 2 ώρες, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο η γεωμετρία διδάσκεται 3 ώρες και η άλγεβρα 2 ώρες.
Επομένως μέχρι στιγμής, σε ένα μαθητή της Α Ημερησίου Γενικού Λυκείου θα παρέχονται 33 υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας, αντί των 32 υποχρεωτικών ωρών που παρέχονταν πέρσι.
Το πρόγραμμα μαθημάτων ενός μαθητή της Β Λυκείου σε Ημερήσιο Γενικό Λύκειο άλλαξε.
Προστέθηκε το μάθημα γενικής παιδείας project (2 ώρες)
Το μάθημα το Δικαίου αφαιρέθηκε από μάθημα γενικής παιδείας και έγινε μάθημα θεωρητικής κατεύθυνσης (εναλλακτικά του μαθήματος της Φιλοσοφίας)
Προστέθηκε το μάθημα της οικονομίας στα μαθήματα επιλογής
Καταργήθηκε το μάθημα της βιολογίας από τα μαθήματα επιλογής.
Επομένως μέχρι στιγμής, σε μαθητή της θεωρητικής κατεύθυνσης της Β Ημερησίου Γενικού Λυκείου θα παρέχονται 35 υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας, ενώ σε μαθητή της θετικής/τεχνολογικής κατεύθυνσης θα παρέχονται 34 υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας.
Σε περίπτωση συνδιδασκαλίας 2 καθηγητών χρησιμοποιούμε τους ανελαστικούς περιορισμούς #8, κενό ή συμμετοχή καθηγητή σε ανάθεση. Αναθέτουμε σε ένα καθηγητή και μετά προσθέτουμε τον άλλο καθηγητή στην ανάθεση.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αρχείο Hmerisio_Lyceio_2012.lsn που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα ενός Ημερήσιου Γενικού Λυκείου. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε διορθώσεις στα ήδη υπάρχοντα μαθήματα. Στο παράθυρο Μαθήματα η Α και η Β Λυκείου θα θέλατε (μάλλον) να έχει ως εξής:
Για το χειρισμό του μαθήματος κατεύθυνσης του Δικαίου στη Β Λυκείου, και για ένα πιθανό σπάσιμο της θεωρητικής κατεύθυνσης, σας παραπέμπουμε στους ανελαστικούς περιορισμούς #11 (μη-συλλειτουργία τμημάτων), στον εκεί μηχανισμό παραγωγής σπασιμάτων και στο παράδειγμα Μια συνήθης Γ Λυκείου .
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
20 Αυγούστου 2011
Το πρόγραμμα μαθημάτων ενός μαθητή της Α Λυκείου σε Ημερήσιο Γενικό Λύκειο άλλαξε σημαντικά: ΦΕΚ 1213 τ Β
Σύμφωνα με το ΦΕΚ αυτό, σε ένα μαθητή της Α Λυκείου ενός Ημερησίου Γενικού Λυκείου θα παρέχονται πλέον μόνο 32 υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας, αντί των 34 υποχρεωτικών ωρών που παρέχονταν μέχρι και πέρσι. Οι αλλαγές έχουν ως εξής:
Καταργήθηκαν τα μαθήματα της οικονομίας, της τεχνολογίας και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Τα Αρχαία από 6 ώρες επανήλθαν στις 5 ώρες
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής θα είναι δίωρο ολόκληρο το χρόνο
Τα μαθήματα της Φυσικής και της Γεωμετρίας θα είναι τρίωρα ολόκληρο το χρόνο
Προστέθηκε μία ώρα Βιολογίας
Το δίωρο μάθημα επιλογής αντικαταστάθηκε από το τρίωρο μάθημα: Ερευνητική εργασία (Project)
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα εκ του μηδενός κατεβάστε και αποθηκεύστε το αρχείο Hmerisio_Lyceio_2011.lsn που περιέχει την πληροφορία για τις τάξεις και τα μαθήματα ενός Ημερήσιου Γενικού Λυκείου. Μετά, από το παράθυρο Τάξεις διαβάστε τα δεδομένα από το αρχείο αυτό. Το συγκεκριμένο αρχείο έχει ήδη συμπεριληφθεί στις νέες εγκαταστάσεις του Ωρολόγια Προγράμματα και επομένως δε χρειάζεται να το κατεβάσετε από τη θέση αυτή, αφού ήδη υπάρχει μέσα στον υποφάκελο \Lsns του φακέλου εγκατάστασης του προγράμματος.
Αν θα δημιουργήσετε ωρολόγιο πρόγραμμα διορθώνοντας ένα ήδη υπάρχον τότε θα πρέπει να κάνετε διορθώσεις στα ήδη υπάρχοντα μαθήματα. Στο παράθυρο Μαθήματα η Α Λυκείου θα θέλατε (μάλλον) να έχει ως εξής:
Επομένως, θα πρέπει να διαγράψετε κάποια μαθήματα και να προσθέσετε κάποια άλλα.
Χειρισμός της Ερευνητικής εργασίας (Project)
Προβλέπουμε ότι ο χειρισμός του μαθήματος Project δεν θα είναι μονοσήμαντος. Δύο προφανείς (και σίγουρα καθοριστικοί) παράγοντες είναι:
οι υπάρχουσες υποδομές του σχολείου σε εργαστήρια πληροφορικής και ασύρματα δίκτυα και
η αναγκαιότητα κάλυψης του υποχρεωτικού ωραρίου των καθηγητών του σχολείου.
Αυτό εξηγεί και το γιατί στα μαθήματα προσθέσαμε πολλές εκδοχές για το μάθημα Project, ώστε να καλύψουμε κάθε ανάγκη. Μερικά από τα ερωτήματα που θα κληθείτε να απαντήσετε:
Θέλω τα τμήματα Project να λειτουργούν ταυτόχρονα (συλλειτουργία τμημάτων) και εντός ωραρίου; Αν ναι τότε πρέπει να ακολουθήσετε τις τεχνικές που χρησιμοποιείτε για τις κατευθύνσεις Β και Γ Λυκείου.
Θέλω τα τμήματα Project να λειτουργούν στο τέλος του ωραρίου, δεδομένου μάλιστα ότι το ωράριο ενός μαθητή είναι 32 ώρες και όχι 35; Αν ναι τότε πρέπει να ακολουθήσετε τις τεχνικές που χρησιμοποιείτε για μαθήματα επιλογής.
Θέλω ένα τμήμα Project να λειτουργεί σε συνεχόμενο τρίωρο με ένα καθηγητή; Αν ναι τότε χρησιμοποιείστε τα μαθήματα Prj2 και Prj1 και ζητήστε οι αναθέσεις να είναι συνεχόμενες με περιορισμό #13
Θέλω ένα τμήμα Project να λειτουργεί σε συνεχόμενο τρίωρο με δύο καθηγητές; Αν ναι τότε χρησιμοποιείστε τα μαθήματα Prj2 και Prj1 και ζητήστε οι αναθέσεις να είναι συνεχόμενες με περιορισμό #13
Θέλω ένα Project να λειτουργεί σε συνεχόμενο δίωρο με ένα καθηγητή μία μέρα και μία ώρα με τον ίδιο καθηγητή άλλη ημέρα; Αν ναι τότε χρησιμοποιείστε το μάθημα Prj3.
Θέλω ένα Project να λειτουργεί σε συνεχόμενο δίωρο με ένα καθηγητή μία μέρα και μία ώρα με άλλο καθηγητή άλλη ημέρα; Αν ναι τότε χρησιμοποιείστε τα μαθήματα Prj2 και Prj1 και ζητήστε με περιορισμούς #7 οι αναθέσεις να μη λειτουργούν την ίδια ημέρα.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ